"Путешествие в город мастеров"
Цели урока:
Учебные:
развитие
навыков монологической и диалогической речи,
расширение и
систематизация лексического запаса,
развитие умения
понимать иноязычную речь и
реагировать
на нее,
активизация в
речи грамматического материала (умения
задавать
вопросы)
совершенствование фонетических
навыков
Развивающие:
развитие
критического мышления,
развитие
творческих способностей,
расширение кругозора,
развитие
памяти и сообразительности.
Воспитательные:
создание условий для формирования
способности к
критическому
мышлению и атмосферы психологического
комфорта,
воспитание
уважительного отношения к людям разных
профессий,
формирование положительного отношения к
изучению
английского языка
Ход
урока.
1.Начало
урока. Организационный момент.
Teacher: Hello, children.
I`
m
glad
to
see
you
.How
are
you?Сегодня
мы отправляемся в путешествие в город- мастеров и увидим ,как работают мастера.
Do you like travelling?
Pupils: Yes, we
do. It's great.(fantastic, interesting, wonderful, lovely,)
Teacher: Let's get ready for our travel.
2.Фонетическая
зарядка
Teacher: repeat after me
[w] why, what, where, waiter, works, welcome
[t] teaches, tell Tom to come to tea tomorrow
[ ]
the, this, this is
[ ]
three, thank you, thank you very much, weather
I wonder,
whether the weather will
Whether the
weather or whether the weather
The weather will
be.
3.Речевая
зарядка.
Мозговой
штурм.
Teacher: Look at your calendars. What
date is it today? Circle it in
your calendars. What day of the week is it today? What day was yesterday? What day will be
tomorrow? What's the weather like today?
What time is it?
If you feel well , draw a happy face. If not,
draw a sad one. Today we are going
to speak about jobs. Name as many job words as you
can.(cook, doctor, nurse, driver, postman, waiter ets.)
Now name places
where people can work.( hospital, school,
café, garage ets.) Name their
activities. What do they usually do?( teach little children, cook, serve food
and drinks, sell fruit and vegetables ets.)
4.Развитие
монологической и диалогической речи. Закрепление пройденного
лексико-грамматического материала. Обучение чтению.
Мне сообщили, что
снежная королева хочет помешать нашему путешествию Вы должны сильно закрыть
глаза, чтобы ее осколок не попал вам в глаза.
(На доске учитель прикрепляет домики с
неправильными табличками)
Teacher:
1,2,3 Open your eyes. Look!
Злая королева все-таки
помешала нам. Она переставила названия мест и заколдовала всех мастеров.
Придется сегодня нам поработать и стать мастерами. Дети поют песню с движениями.
I want to be a
teacher, a teacher, a teacher
I want to be a
teacher to teach little children
And this way and
that way
And this way and
that way
I want to be a
waiter, a waiter, a waiter
I want to be a
waiter to serve food and drinks
And this way and
that way (2 раза)
I want to be a
driver, a driver, a driver
I want to be a
driver to drive my nice car
And this way and
that way (2 раза)
Teacher: That's
fantastic! You can work very well.
Who is a police
officer?
Pupil : I'm a police
officer. I work at a police station. I help people to find places.
Teacher: Let's
find out where the hospital is.
P1: Excuse me, where `s the hospital ?
P2: It's in Pine Road.
P1: Thank you.
P2: You are
welcome.
Учащиеся составляют диалоги со словами: bank, baker`s, greengrocer`s, school,
garage, theatre,
etс.
Teacher: Let's
play .Guess the job.
Ученик получает карточку, на которой написана
профессия(You
are
a
teacher),
а остальные дети угадывают эту профессию.
Pupil 2,3,4: Are
you a doctor(cook,….. )?
Do you work at a hospital?
A сейчас мы узнаем, чем сейчас занимается наш
мастер. Ученик показывает,
что он пишет.
Pupil: Are you writing?
Teacher: Meet our new master.
Pupil: I'm a teacher. I work at school . I
teach children.
Open your books,
page 31 . Read, please.
Teacher: Look at the screen. I see a postman Pete.
Let`s sing a song with him.
Teacher: Who is a postman?
Pupil: I'm a
postman. I work at a post office. I take letters, parcels, cards to people.
Teacher: What's in your bag?
Pupil: A letter from Snow Queen
Teacher: Snow Queen asks us to do her task. Look
at
the
screen.(дети
выполняют интерактивное упражнение )
Teacher: It's time to meet Snow Queen and give her a present.
Let's go to the
greengrocer's and buy her fruits. It's
winter and everyone should eat lots of fruit and vegetables. Who wants to be a
greengrocer.
Pupil: I'm a greengrocer. I work at a
greengrocer's. I sell fruit and vegetables.
Pupil 1: Can I have some apples, please?
Pupil 2: Sure. Here you are.
Pupil
1: Thank you.
(составляются диалоги со словами: bananas, oranges)
Teacher: Let's ask Snow Queen if she likes apples.
Pupil 1, 2,
3: Do you like apples?(bananas, oranges)
Snow Queen: No,
I don't.
Teacher: Let's give her flowers. Women like flowers.
Pupil: Do you like flowers?
Snow Queen: Yes, I do. You can watch a fairy – tale.
5. Просмотр
анимационного
фильма
Goldilocks and the Three Bears (используется
DVD-ROM)
Учащиеся поют
песню и смотрят 1 и 2 части фильма)
Teacher: Do you
like the film?
6. Заключительный этап. Подведение итогов
,выставление оценок, комментирование. Рефлексия.
Our lesson is
coming to the end .You worked very hard. Thanks for your job. Did you like our
travel and lesson? Что
вы узнали на уроке?
Draw a face
again, please.