Приветствую Вас, Гость

"Крестики-нолики"

Учитель: Good afternoon, dear boys and girls!

Glad to see you today! Let’s go play a very interesting game! Its name is "Cross and Zero” We have 9 sectors with an English task. If you are the best, you’ll put your cross or zero on this sector. Is it clear?

But at first, let’s see which team will start the game.

 

(Разыгрывают крестик и нолик, команда крестиков первая выбирает сектор для игры, далее выбор делает всегда проигравшая команда)

 

 

 

The ABC

 

 

 

Understanding

 

 

 

Music

 

 

 

Yes / No

 

 

 

I can…

 

 

 

Translator

 

 

 

Animals

 

 

 

Food and drinks

 

 

 

Seasons

 

 


  1. The ABC

I think you know the English alphabet very well! How many letters does it have? Your task is to put the letters in the alphabetical order as quickly, as you can!

(Ученики по команде составляют английский алфавит из отдельных букв.)

  1. Understanding

I’ll read you a story. Listen to me very attentively, you have to colour the picture according to my story.

(Ученики прослушивают рассказ и по команде раскрашивают картинку в соответствии с услышанным.)

  1. Music

You need to sing any English song you like.

(Ученики поют любую английскую песню, жюри оценивает слаженность и артистичность исполнения.)

  1. Yes / No

Your task is to give short answers to these questions.

(Ученики получают карточки с общими вопросами, задача - дать краткие ответы, причём оценивается не только правильность ответов, но и грамматическое соответствие.)

  1. I can…

I need one pupil from each team. They must say and show, what they can do. Who will be the last, will be the winner.

(Представитель от каждый команды должен назвать и показать любое действие со словами «Я умею…» Если повториться или не найти ответа, команда проигрывает.)

  1. Translator

I give you a ball with an English word and you return it with its Russian translation.

(Поочерёдно каждому участнику учитель бросает мяч, ученики переводят слова и словосочетания, за каждый правильный ответ очко. Побеждает та команда, которая набрала больше очков.)

  1. Animals

I need one pupil from each team again. You have to connect the animals with the places where they live.

(На доске одинаковые списки животных и мест их обитания, задача участников – соединить парами)

  1. Food and drinks

Your task is to make a chain and it must be longer. Start your sentence with the words "I like…”

(Каждая команда составляет цепочку «Я люблю яблоки. Я люблю яблоки и конфеты. Я люблю яблоки, конфеты и чай. И т.д. Побеждает та команда, чья цепочка окажется длиннее.)

  1. Seasons

I give you two cards with  –  and  + . Show  +  if you agree with the sentence and show  -  if you disagree.

(Ученики слушают предложения, их задача поднять карточку с плюсом или минусом в зависимости от правильности той информации, которую они услышали.)

Учитель: You are great! Thanks a lot for your participation! I hope you liked our game!

(Награждение победителей)